BAŞARI BİRAZ DA NEYDİ?

 

   BAŞARI BİRAZ DA NEYDİ?

   Bir sinema magazininden resimler kesip elimin altındaki defterime yapıştırdım ve kafamdakileri bu konu ile ilişkilendirdim. Gecenin tam ortası, saat dört ve yeterince uyumuş olmalıyım diyerek salondaki kanepeden doğruldum ve bilinçaltıma atmış olduğum bu konu hakkında fikirlerimi kendime öğretmek için yazmaya başladım.

   Kestiğim resimler; adamın biri şövalyesini akşamüzeri deniz kenarına kurmuş resim yapıyor; aynı adam sırtında şövalye dahil çantalarıyla dağdaki yamaçta yürüyor; aynı adam bu sefer yemyeşil kırlarda bir denize doğru yürümekte; kırmızı gömlekli bir adam galeride bir resme birlikte bakarlarken elini beyaz kıvırcık saçlı arkadaşının omzuna koymuş.

   Fırsatlar peşinde koşularak yakalanmaya çalışılır veya önünüze konur ve siz mücadele ederek neticede kafanızdaki bir yere varmaya çalışırsınız. Kariyere doğru ilerlerken, ilk adımlardan biri doğru ve düzenli çalışmak, yani başarı için ısrarlı olmak büyük önem taşır. Resimlere baktığımda, aklıma “vücudunu tanıyan, enerjisini bilen” birisini görüyorum. Acaba, vücudunu tanıyan insanların başarılı olmada zihinlerinin düzenli bakım ve özenle kullanılan makineler gibi tıkır tıkır işlediği fikrini çok öne çıkarsam haksız sayılır mıyım?

   İç sesim bana: Konuşma sadece; başarılı olmak istediğini söyleyip durma; kötü alışkanlığa sahip bu zihinden kurtul; önemsiz ve acınası kalma… diyor. Yani, “ısrarcı ol ve severek yap” demeye getiriyor.

   Başarı söz konusu olduğunda günlük rutini bir ilkokul çocuğu gibi önemsememiz gerekiyor. Zihnimizi, bedenimizi ve ruhumuzu en yüksek performansta çalışmaya böylece getirebiliriz. Bunu denemiş ve başarmış biri olarak yazıyorum. Neyi başarmak istiyorsanız, ona ciddiyetle ve keyifle yaklaşmalısınız.

   Adımları atmaya başlayalım:

1.     Erken Kalkın: Günümüzün nasıl gidişini bu erken kalkışlar belirler. Size kontrol hissi verir ve amaç edinmenize ve güne olumlu bir tutumla başlamanıza yardımcı olur. İşleriniz erken biter ve programlarınızda sıkışmazsınız. Başkalarını da zaman çizelgesinde tutarak paralel başarılar elde edersiniz. Erken kalkanlar daha proaktif ve üretken ve gün boyunca daha iyi kararlar alma olasılığını artırırlar. Yatakta fazla kalmak abartıdır. Bu bir alışkanlık ise, bunu hırstan yoksun solucanlar yaparlar. Potansiyellerini boşa harcamayı umursamazlar. En iyi uyanma saatinin kendim için 05:00 olduğunu düşünüyorum. Akşamın 23:00’ün de de uykuya gitme.

2.     Yemek Aralarını Uzun Tutun: Aç bir hayvan tehlikeli ve duyuları keskin ve içgüdüleri üst düzeydedir. Aynı şey insanlar için de geçerlidir. Açlık süper bir güçtür ve modern dünyada kullanmayız. Günde 2 öğün önemlidir diye düşünürüm. Ayrıca yemek araları sekiz saat iyi ve sağlıklıdır. Aşırı tokluk tembellik ve düşük performans ile hastalıklara ve ruh halinin sakatlanmasına davet çıkarır. Yani, yemek yemeyi hak edin! Açlığınızı hedefleriniz üzerinde çalışmak için kullanın. Yemekten önce bir iş yapın. Bu kitap okumak, cam silmek de olabilir. Balkonumu her zaman temiz tutarım ve çiçeklerim de bakımlıdır mesela. Yemekten önce yürüyün, kısa bir şınav çekin, yemeği hak edin. Müzik dinleyin, kısa bir hikaye kitabı elinizin altında olsun. Bir bardak kahvenin tadını çıkarın bahçeniz veya balkonunuz varsa veya cam önünde. Akşamları 19:00 gibi hafif yiyin. Sebze ve meyve günlük menünüzde olsun. Sabahları kalkınca bir kaşık sirkeli su içerim, ardından iki tane büsküvi ve bir tek espresso. Kahvaltı saatim on-onbir arasıdır.

3.     Kan Akışı: Beynin en iyi çalışması için kan akışının devam etmesi gerekir. Hareket edin. Bisiklet sürün, tempolu yürüyün, kırlarda gezinin. Ayağa kalkıp sokaklarda insanların yüzünü, davranışlarını, tutumlarını inceleyin. İyi şeyler düşünün. Doğru dolaşım optimal sağlığın korunması için çok önemlidir. Ben bunu orta yaşta fark ettim.

4.     Kendinizi Besleyin: Elinizin altında en az bir-iki uğraşınız olsun. Bahçeniz varsa oraya gidin. Sandalyeniz varsa üzerine kurulun bir şeyler yazın. Koltuğunuz varsa, oturun bir şeyler okuyun. Resim kağıt ve kalemleriniz varsa bir şeyler çizin veya meditasyon yapın. Gün içinde hedeflerinize odaklanarak sağlıklı beslenin. Gerekiyorsa bir diet uzmanıyla programınızı oluşturun. Saydıklarımı strese girmeden keyifle yapmaya çalışın, iyi alışkanlıklar olarak kabul edin. Kötü beslenme sadece vücudunuzun çalışmasını kötü etkilemekle kalmaz, aynı zamanda zihinsel sağlığınızı da bozar. Ben bu konu ile ilgili başka iki makale –Doğrular olmasa da gerçekler nerede saklanıyor?- ve –Para- diye yazdım, onları okudukça fikirlerim tekrardan kendime genişletilmiş okumalarla ışık oluyorlar. Gerçek şu ki, bedenimiz ve zihnimiz doğrudan bağlantılıdır ve fiziksel sağlığımızı düzeltmekle kalmaz, aynı zamanda zihinsel sağlığımızı düzeltemeyiz. Fiziksel antreman ile birlikte doğru beslenme iyi bir zihinsel sağlığa ve zirveye ulaşmanın anahtarıdır. Birkaç dostumda bu yaşantıyı gördüm ve kendilerinin yanında mutlu oldum.

5.     Performans: Gününüzü planlayın ve önceliklerinizi belirtin. Gününüz sona ermek üzereyken ertesi günün en önemli görevlerini belirlediğinizden ve bunları yatmadan önce planladığınızdan emin olun. Yatağa bu şekilde ertesi gün geldiğinde uyanabilir ve güne net bir şekilde başlayabilirsiniz. Güne mesela iki görev koyun. Spor, ders, okuma, hobby çalışması gibi. Ama bunlar düzenli yaptıklarınızdan olsun. Çok ana görev yazmayın. Bu eylemsizliğe yol açar ve sürekli erteletir. Ben buna son beş yılda çok düştüm ve kaybettim en güzel saatlerimi.

6.     Uyku: Uyku çok önemlidir. Kaliteli uyuyun, erken yatın. Yatmadan önce bir saat önce tüm ekranları kapatın, dişlerinizi fırçalayın, odanızı havalandırın, temiz çarşaf ve örtü kullanın. Telefonunuzdan kendinizi uzak tutun.

7.     Sosyal Olun ve Bu Yaşamı Hissedin

8.     Eğlenmeye Zaman Ayırın

9.     Küçük Küçük Sanatsal Uğraşlarınız Olsun

10.  Gerçek Arkadaşlıkları Geliştirin ve Takibinde Olun

11.  Düzenli Okuyun

12.  Programınızda Israrcı Olun

13.  Gerektiğinde Tek Başınıza Takılın

   Yukarıdakileri yaşımın tecrübesine göre açıklamaya gerek görmedim. Ne dediklerini yaşınıza göre tecrübeleriniz ışığında mutlaka bir ucundan anlayacaksınız. Hayatınızı ciddiye alın.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

BASİT CÜMLELER ÇINLAR

ASIL KONU

BAKIŞ AÇISINI DEĞİŞTİRMEK veya BEN KİMİM?